reklama

Hotel Rwanda

Pred niekoľkými mesiacmi som trávil príjemný letný večer doma. Spievali vtáky a ja som sedel v chladnom byte a uvažoval nad filmom, ktorý som práve dopozeral.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Film sa volá „HotelRwanda“ a je o súčasnej africkej rodine, ktorá sa snaží prežiť domácu vojnumedzi dvoma kmeňmi. On je z jedného kmeňa, ona z druhého. Ich deti súmiešanci. Prirovnanie filmu k príbehu Rómea a Júlie, ktorý sa nám pri prečítaní tejto krátkej charakteristiky filmu automaticky vynára, však nie je vôbec na mieste. Film sa totižto snaží zachytiť životnú drámu ozajstných ľudí, ktorých sme my – bieli poslali do kelu a obmedzilisa na „ronenie sĺz pred TV obrazovkami“. Počas pozerania máme pocit, že sme vinní. Vinní zabíjaniu a násilnostiam. Vinní svojou nečinnosťou. A aby som bol ešte presnejší, mal by som napísať VINNÝ. JA SOM VINNÝ! Lebo v tom MA utvrdzuje tragédia a bezmocnosť tých, ktorí sa snažia vo vojne prežiť a zachrániť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Situácia Afriky a iných krajín tzv.Tretieho sveta je realitou v tom najkrutejšom slova zmysle." To je posolstvo majstrovsky natočeného filmu. Táto realita je tu a klope na naše srdcia. Môžeme sa na ňucez "kukátko" našich srdcových (no nie vždy srdečných) dverí pozrieť,poplakať si a ísť spapkať teplú večeru, alebo porozmýšľať o tom ako jejpomocť, aby už realitou nebola. Chce sa mi vykríknuť spolu s tvorcami filmu: "Nech Tretí svet už nie je svetom, oktorý sa nikto nezaujíma! Nech už nieje tretí... nech je náš a nech sa stane súčasťou sveta našich činov. Urobme už konečne niečo!"

Keď som rozmýšľal, komu by som mohol pomôcť, ako prvá mi prišla na um charitatívna organizácia Slovenská katolícka charita. No organizácií, ktoré sa charitativnou službou zaoberajú je oveľa viac. Vyberme si jednu, ktorej program nás osloví, alebo jedného konkrétneho človeka v núdzi a pomôžme mu! Nie sme schopní pomôcť všetkým, no jednému určite.

Michal Zwiewka

Michal Zwiewka

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Lekár. Hľadač. Počúvateľ. Pozerač. Zvedavec. Závislák. Hráč. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaNáboženstvoVieraSpoločnosťFilmyPoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu